کشفیات جدید و نظریات نو

نویسنده ای در یک کانال چنین نوشته است:
1400 سال است مردم خاورمیانه یکدیگر را به خاطر اعتقادات خود میکشند و در همین حال بی خدایان : برق را کشف میکنند، تلفن را اختراع میکنند، قدم در کره ماه میگذارند، با اینترنت دانشگاهی عظیم را به خانه های ما آورده اند، واکسن بیماری های مختلف را میسازند،،و هزاران ارمغان دیگر برای آسایش و رفاه بشر فارغ از هم کیشان خود یا غیر هم کیشان ! اما مردم خاورمیانه بهشت را از آن خود میدانند. تا به حال پیش خود فکر کرده ایم که چرا خدا 124000 راهنمای خود را در منطقه خاورمیانه فرستاده است؟ تا به حال فکر کرده اید چرا خداوند پیامبری در سرزمینی مثل استرالیا یا اروپا یا امریکا نفرستاده است؟؟اگر ادیسون، انیشتین، راسل ، گراهام بل ، برادران رایت و …… جایشان در جهنم هست ؟!! پس در بهشت چه کسانی هستند؟! 1400 سال است که هرکس در حکومت اسلامی آمد، خود را اسلام واقعی نامید، از زمان عمر و امام علی تا بن لادن و ملاعمر و آل سعود و ابوبکر البغدادی و …… به راستی اسلام واقعی کجاست؟ چرا دین کاملی همچون اسلام باید 70 فرقه داشته باشد؟؟ به راستی که کشورهای مسلمان جهان سوم را با آتش زدن یک کتاب میتوان شلوغ کرد، اما کشورهای نوین کافران با کشته شدن یک کودک صدایشان بلند میشود … یک فرد دیندار به خودش این اجازه را میدهد که به اسم خدا جان انسانی را بگیرد … اما یک فرد بیخدا برای خدمت به بشریت، قلب مصنوعی میسازد .. انواع داروها را میسازد و ….. به راستی ما به کجا میرویم؟ هدفمان در زندگی چیست؟ مگر غیر از این است که شما به خاطر جغرافیای کشورت مسلمانی؟ مگر غیر از این است که سیاه و سفید یکی هستیم و اسممان انسان است؟انسان……. آیا وقت آن نرسیده که بخاطر انسان بودن به هم کمک کنیم نه به خاطر رضای خدا؟ شما… خدا را در کجا میابید؟در کنار سنگی در کشور بیگانه؟ در سرزمین اعراب ….؟؟در ضریح های جنس طلا؟ در کعبه؟؟ مسجد؟؟ یا در کودکی که سر چهارراه از تو طلب یک قرص نان میکند؟؟ یا در کمک به هم نوعانت بدون منت؟؟ یا در یاری رساندن به انسانی دیگر بدون کنجکاوی در دینش؟؟

بررسی و جواب
من نویسنده متن فوق را نمی شناسم. بنابر این دربارۀ کسی سخن نمی گویم. سخنم دربارۀ این نوشته و متن تایپ شده است. جهل و نادانی، ساده لوحی و خامی، دروغ، تحریف واقعیت، خودباختگی دربرابر بیگانه، دین ستیزی و معنویت گریزی از سراسر این نوشته می بارد. البته این گونه حرف ها ارزش بررسی کردن ندارد، اما چون ممکن است افراد ساده لوحی تحت تأثیر فریبکاری آن قرار گیرند این نوشته را تحلیل می کنیم تا ببینیم تا چه اندازه ارزش و اعتبار دارند.
جمله اول: می گوید 1400 سال است که مردم خاورمیانه که منظور مسلمانان است یکدیگر را می کشند. معلوم است نویسنده از تاریخ و دنیا هیچ خبر ندارد؟ آیا مردم غرب که قبله گاه ایشان است همدیگر را نمی کشند؟ چند هزار سال است که مردم غرب یکدیگر و ملت های دیگر را می کشند. از جنگ های یونان تا جنگ های رم تا جنگ های صلیبی تا جنگ های داخلی اروپا و جنگ های داخلی آمریکا و جنگ های ویرانگر جهانی اول و دوم. فقط در جنگ های جهانی اروپاییان صدها میلیون انسان کشته و مجروح شدند. تاریخ اروپا را بخوانید تا ببینید تاریخی سراسر جنگ و خونریزی وحشیانه است. جنگ های اروپای ها از نظر تعداد جنگها و تعداد کشته ها قابل مقایسه با جنگ های مسلمانان نیست. پس جمله اول ایشان ناشی از جهل محض است یا تحریف عمدی واقعیت.
دوم: می گوید همه اختراعات را بی خدایان کرده اند. اگر غربی ها این جمله را ببینند بر نادانی نویسنده می خندند. معلوم است این بنده خدا هیچ خبری از دینا ندارد. چه کسی گفته است که برق و تلفن و واکسن و … را بی خدایان کشف کرده اند؟ خوب است زندگی این مخترعا را مطالعه کنید. همه این ها معتقد به خدا و اهل ایمان بوده اند. نویسنده متن فکر می کند هر خارجی و اروپایی و هر موبوری بی دین و بی خداست. خیر. آنها مسیحی هستند و مسیحیت دین الهی است و معتقد به خدا و دین و قیامت است. پس این اختراعات از طرف بی خداها نیست. از طرف معتقدان به خداست. بله دین آنها با دین ما تفاوت دارد، ولی هر دو دین هستند و هیچکدام بی خدا نیستند. اسلام مسیحیت را قبول دارد منتها آن را مربوط به گذشته میداند. با دین خاتم از همه دعوت می شود به آخرین دین ایمان بیاورند.
سوم : می گوید مردم خاورمیانه بهشت را از آن خود می دانند. این هم نشان بی خبری دیگر. اگر منظور از مردم خارمیانه اسلام است، این حرف دروغ است. اسلام نمی گوید بهشت برای مردم خاورمیانه است. اسلام می گوید بهشت از آن کسانی است که ایمان و عمل صالح داشته باشند. سوره والعصر: همه در زیانند مگر کسانی که ایمان داشته باشند و عمل نیک انجام دهند. این منطق اسلام است. منطقه ونژاد مطرح نیست. اگر اروپایی ایمان و عمل صالح داشته باشد به بهشت می رود. اگر اهل خاورمیانه ایمان و عمل صالح نداشته باشد و دروغگو باشد و تحریف گر به جهنم می رود. برعکس مسیحیان اروپایی معتقدند هرکس مسیحی نباشد جهنم می رود. تاریخ کلیسا را بخوانید تا ببینید شعار مسیحیت اروپایی چیست. (no salvation out of Church) یعنی بیرون از کلیسا راهی برای رستگاری وجود ندارد و کسی که مسیحی نیست جهنمی است. حتی کاتولیک ها می گویند کسی که کاتولیک نباشد جهنمی است. یعنی مسیحی های غیر کاتولیک مثل پروتستان ها و ارتودوکس ها از نظر کاتولیک ها جهنمی اند. اما منطق اسلام هرگز این نیست. هر کس ایمان عمل صالح داشته باشد رستگار است، نه اینکه هر کسی ادعای مسلمانی کند رستگار است.
نویسنده اینجا حالت متفکرانه به خود می گیرد و می گوید تا حالا از خود پرسیدید که چرا خدا همه پیامبران را در خاور میانه فرستاده است؟ بد نیست بدانید همان غربی هایی که شما می پرستید و کارشان را درست و کامل می دانید پیرو پیغمبران خاورمیانه هستند. هم خاستگاه مسیحیت و هم یهود خاورمیانه است و غربی ها از این پیامبران خاورمیانه ای پیروی می کنند. پس غرب محبوب شما این را پذیرفته است و شما که عاشق غربید چطور نمی توانید این را بپذیرید؟
نویسنده می پرسد چرا باید مسلمانان70 فرقه باشند و اسلام واقعی کجاست؟ بد نیست بدانید طبق آخرین تحقیقات، مسیحیت که دین غرب است و دین همان مخترع برق و تلفن و انترنت است 45 هزار فرقه دارد. فرقه های معروف و بزرگ مسیحیت کاتولیک و پروتستان و ارتودوکس است. یهودیت نیز فرقه های فراوان دارد. سه فرقه اصلی آن یهودیت ارتودوکس، محافظه کار و لیبرال است. اسلام هم دو فرقه اصلی سنی و شیعه دارد. تفاوت فرقه ها در همه ادیان هست و امری طبیعی است. اینکه کدام حق است و کدام باطل است باید بروید تحقیق کنید. کسی که دنبال حقیقت است به تحقیق می پردازد نه اینکه بگوید حالا که معلوم نیست کدام حقند پس همه را ول کن. تمام اختراعات و اکتشافات حاصل تحقیق هستند. شما هم اگر طالب حقی برو تحقیق کن.
جمله دیگر: یک فرد دیندار به خودش این اجازه را میدهد که به اسم خدا جان انسانی را بگیرد… اما یک فرد بیخدا برای خدمت به بشریت، قلب مصنوعی میسازد . از این عامیانه تر نمی توان سخن گفت. غربی هایی که میلیون ها آدم کشتند و هر روز می کشند و به عراق و افغانستان وسوریه لشکر کشی کردند و بمب اتم و شیمیایی ساختند اینها به نظر شما جزء کدام دسته اند؟ با خدا یا بی خدا.؟ آیا مکتشفان و مخترعان بی خدا هستند؟ این توهین به کسانی است که قلب اختراع کردند و دارو می سازند. آیا در آزماشگاه های کشور ما دارو اختراع نمی کنند و اعمال جراحی فوق العاده انجام نمی دهند؟ آیا اینها بی خدا هستند؟ آیا از همه این واقعیت ها بی خبرید؟ با این بی خبری چطور به خود اجازه می دهید هر دروغ و سخن باطلی را بنویسید و منتشر کنید؟
جمله بعدی: خدا را در کجا میابید؟در کنار سنگی در کشور بیگانه؟ … یا در کمک به هم نوعانت بدون منت؟؟ یا در یاری رساندن به انسانی دیگر بدون کنجکاوی در دینش؟؟
عجب سخنان مهمی!؟ راستی می خواهید بدانید چه کسی بدون منت به کمک نیازمندان می شتابد؟ می خواهید بدانید؟ کار سختی نیست. در همین جریان سیل اخیر سری بزنید به خوزستان و گلستان و پل دختر تا ببینید چه کسانی بی منت و خالصانه و بدون چشمداشت از جان و دل کمک می کنند و از دین و ایمان کسی نمی پرسند؟ بی خدا ها یا خداپرستان؟؟؟ کسانی در اردوهای جهادی و جهاد سازندگی داوطلبانه برای خدمت به مناطق محروم می روند از چه گروه هایی هستند؟ بی خدا ها یا خداپرستان؟ مشارکت بی خداها را در زلزله سرپل ذهاب دیدیم ، پول هایی که به حسابها شان ریخته شد و کسی نفهیمد برسر این پولهای زبان بسته چه آمد! در دوران دفاع مقدس که سرزمین ما تحت اشغال دشمن درآمد چه کسانی جانفشانی کردند؟ بی خداها بودند که روی مین می رفتند؟ بی خداها بودند که به زیر تانک می رفتند؟
خوب است بدانید خدا در داخل کعبه و مسجد و حرم نیست. اینها نماد هستند. در هر دینی نماد هست. در اسلام ومسیحیت و یهودیت و زردشت و هندو نماد هست. همه این ادیان مکان های مقدس دارند، نمادهای مقدس دارند، معبد دارند.
جمله دیگر: « شما… خدا را در کجا میابید؟ در کنار سنگی در کشور بیگانه؟ در سرزمین اعراب ….؟؟» می بینید که کسی که دم از تساوی انسان ها میزند و می گوید باید به همه کمک کرد از دین و ایمان نباید پرسید، ناگهان نژادپرستیش آشکار می شود و ناراحتیش را نشان می دهد که چرا خانه خدا در سرزمین اعراب است! وچون درآنجاست نباید به آنجا رفت! آیا اگر خانه خدا در یکی از کشورهای اروپایی هم بود ایشان ناراحت می شد؟ هرگز. چیزی که باید بدانیم این است که دین امری نژادی و جغرافیایی نیست. اگر این طور باشد باید هر کشوری برای خود دین ملی خاص خودش را داشته باشد. همین غربی که کعبه آمال شماست دینش را از سرزمین فلسطین گرفته است. سرزمین مقدس یهودیان و مسیحیان جهان فلسطین است. تمام یهودیان جهان به بیت المقدس می روند. برای مسیحیان هم همینطور است. خدای ملی نداریم. خدا خدای همه جهان است، و پیامبرش هم چون انسان است بناچار باید اهل منطقه ای باشد. پیامبر نماینده مجلس نیست که بگوییم حتما باید از شهر و استان ما باشد! خوب است انسان چیزی را که می شنود قدری فکر کند و بدون تفکر هرچه را شنید قبول نکند.
جمله دیگر: «در کشورهای نوین کافران با کشته شدن یک کودک صدایشان بلند میشود.» عجب! می شود نام این کشور ها را به ما هم بگویید تا بدانیم مردم و دولت کدام کشور ها با کشته شدن کودکان فلسطینی و یمنی و عراقی و افغانی فریاد اعتراض بر می آورند و کدام کشور ها به قاتلان این کودکان برای کشتن این کودکان و به خاک و خون کشیدن مردم بی پناه انواع سلاح های پیشرفته و امکانات را می دهند و در سازمان های بین المللی از این قاتلان حمایت می کنند؟
جمله دیگر این است که در خاورمیانه مردم همدیگر را می کشند؟ آیا نمیدانید چه کسی در خاورمیانه جنگ و خون ریزی به راه می اندازد؟ بد نیست بدانید چنگ و دندان خونین همان بی خدا های محبوب شما در خاورمیان خون ریزی می کند. بزرگترین جنایت در خاورمیانه از اسرائیل است که مولود انگلیس و آمریکا است و با پول و اسلحه آنها سرزمین فلسطین را اشغال کرده اند و با نسل کشی و کودک کشی به عمر ننگینش ادامه می دهند. داعش و گروه های تروریستی را محبوب شما کلینتون و ترامپ صریحا اعتراف کرده اند که خودشان بوجود اوردند. حمله صدام به ایران توسط غرب تحریک و پشتیبانی شد به اعتراف خودشان. عربستان آدمکشی که در یمن جنایت می کند. قاشقچی را با اره قطعه قطعه کرد و هرساله جمع زیادی از جوانان آزادیخواه را گردن می زند دست نشانده غرب و آمریکاست و با حمایت و سلاح آنها و به نمایندگی از آنها این جنایت ها را انجام می دهد.
متاسفانه هرچه دقت کردم یک جمله درست در متن فوق پیدا کنم ندیدم. راستی چه می شود که انسان همه چیز را وارونه می بیند و به این وارونه دیدن خود هم افتخار می کندو در جهل مرکب غوطه می خورد و تازه با این همه نادانی فکر می کند روشنفکر هم هست و باید دیگران را آگاه کند؟ چه راست فرمود مولا: الناس اعداء ما جهلوا مردم دشمن چیزی هستند که نمی شناسند. آنها در واقع دشمن اوهام خود هستند وگرنه کسی حق را بشناسد هرگز با آن دشمنی نخواهد کرد.

شما همچنین ممکن است مانند بیشتر از نویسنده

یک پاسخ بفرست